Зарубіжна література (6 А, 6 Б) Завдання на карантин


ЗАВДАННЯ: 1. 1).Переглянути презентацію про Басьо; підручник с.192- 194.
1.2) записати в зошиті про Басьо і про хайку записати 11  березня  Домашня робота з підручника і вивчіть  напам,ять 2 хоку (ви мали на 12 березня);

2.1) Підручник  с. 195-197. Прочитати «Про Бернса»ВІРШ (мій листок).
2.2переглянути презентацію про Бернса і подивитись як сестри Тильнюк виконують
«Моє серце в верховині»

2.3) Виписати в зошит без числа тільки Домашня робота з 1 по 9 речення, які виділені жирним шрифтом ( з мого листка)
2.4) Вірш  ВИВЧИТИ НАПАМ'ЯТЬ. (06.04 розповідаєте 2 хоку Мацуо Басьо) і «Моє серце в верховині»  ТЕКСТ  ДОДАЄТЬСЯ  (для тих, у кого загубився підручник),

















1.Роберт Бернс (1759–1796) і його поезія «Моє серце в верховині»    6 - А.   6 – Б кл.

2.Вірші Бернса випромінюють дивовижну життєрадісність, віру в найкращі властивості людської вдачі, в перемогу добра, справедливості й розуму на землі. Мабуть, саме тому вони упродовж кількох століть торують шлях до сердець читачів з різних країн.
3.Найголовнішою темою поезій Р.Бернса була тема зображення краси природи рідної Шотландії. 4.Поняття "батьківщина" і "природа" були злиті для нього в єдине ціле.
Він чув "музику землі", і вона надихала його на створення чудових картин природи. Для поета природа - це джерело натхнення до творчості.

5.Ліричний геройобраз автора в ліриці, його поетичне «я». 6.Ліричний герой багато в чому схожий на автора, але, як і будь-який персонаж, містить елементи художньої вигадки. Тому не слід ототожнювати його із самим поетом.
7.Ліричний герой Бернсасин свого народу. Звичайне селянське життя приносить йому і втіху, і сум. Він уміє посміятися над прикрими життєвими ситуаціями й над самим собою. Водночас цей герой наділений проникливим ліризмом, характерним для задушевних фольклорних пісень.

8.Вірші Р. Бернса ґрунтуються на фольклорних жанрах народної пісні, балади. У лаконічній і простій формі поет передавав великі почуття і глибокі думки; в його поезії розкрилися душа народу, гідність трудівника, його мрія про вільне і щасливе життя.
9.Своє щире захоплення Шотландією - цим величним краєм поет висловив у вірші «Моє серце в верховині».  Сила його почуття така, що де б не був поет, думкою він завжди лине на батьківщину. Всі його мрії про рідні гори. Любій верховині належать його серце і душа.

Моє серце в верховині                  
Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.

Будь здорова, верховино, любий рідний край,
Честі й слави батьківщино, вольності розмай!
Хоч іду я на чужину, повернуся знов,
Моє серце в верховині і моя любов.         
Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
Прощавайте, пущі дикі й тіняві гаї,
Прощавайте, буйні ріки й бистрі ручаї!

Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам. (Переклад М.Лукаша)

2.Виписати в зошит без числа тільки Домашня робота з 1 по 9 речення.  Вірш  ВИВЧИТИ НАПАМ'ЯТЬ. (04.04 розповідаєте 2 хоку Мацуо Басьо) і «Моє серце в верховині»  ТЕКСТ  ДОДАЄТЬСЯ  (для тих, у кого загубився підручник), переглянути презентацію про Бернса