Українська мова (8)

ЗАВДАННЯ ДО 13 ТРАВНЯ
1. Опрацювати § 38 (підручник, с. 248-251).
2. Виконайте тестові завдання

ТЕСТ

ЗАВДАННЯ НА 21-24 КВІТНЯ
Завдання потрібно виконати до 24 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових завдань.
1.    Опрацювати § 37 (підручник, с. 245-247).
2.    Опрацюйте матеріал відео уроку
              
3.    Виконайте тестові завдання

__________________________________________

ЗАВДАННЯ НА 13-17 КВІТНЯ
Завдання потрібно виконати до 17 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових завдань.
1.    Опрацювати § 36 (підручник, с. 238-245).
2.    Опрацюйте матеріал відео уроку
3.    Виконайте тестові завдання



__________________________________________________

Завдання потрібно виконати до 10 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових завдань.
⸹34-35 (опрацювати)
Відокремлені члени речення (тренажер з правопису)
Виконати завдання 1





_____________________________________________________________________

Завдання потрібно виконати до 03 квітня 2020 року та скинути вчителю на вайбер.


33-32 (опрацювати), вправи 353, 355, 356, 358, 364, 367,  383, 385, 386, 389.


Самостійна робота. Звертання
1. Звертання є в реченні
А Я люблю тебе зимонько!
Б  Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
Г Мороз розмалював вікна химерними візе­рунками.
2. Правильно утворено форму кличного відмінка в рядку, ОКРІМ
А  Україно, хлопче, козаче
Б  Галю, Маріє, пані Тетяно
В Людмило, зима, поле
Г  Насте, Катре, донечко
3.  Звертання  бувають
А  прості і складені
Б  узгоджені й неузгоджені
В  прямі й непрямі
Г  поширені й непоширені
4.  Укажіть  речення  із  звертанням  (розділові  знаки пропущено)
А  Так ніхто не кохав! 
Б  Летять мої лелеки чорнобриві навстріч твоїм русявим журавлям.
В  О  люди  люди  свою  душу  не  замикайте  на  замки! 
Г  Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув до нас.
5.Поширене звертання є в  реченні
А Моя Вітчизно дорога, яка в тобі горить снага!
Б Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!
В Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людську тугу ти піснями.
Г Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно.
6. Речення з поширеним звертанням є в рядку
А До тебе, Україно, струна моя перша озветься.
Б Пригадайте, мамо, те прощання край воріт, де сяяла роса.
В Микито, знов мою пораду ти забув і судиш про князів.
Г До тебе, мій дорогий юний друже, приходять усе нові та нові книжки, які відкривають безмежні обрії знань.
7. Ускладнене риторичним звертанням речення
А Батьку, батьку, ніколи не забуду тебе.
Б Славу твою, Києве, несли у віках стародавні й вічні кобзарі, світлі посланці народної правди й мудрості.
В І все ж не оминайте, люди, осінньої журливої краси падолисту.
Г Шановні восьмикласники! Уважно поставтеся до узагальнення знань з вивченого розділу.
8. На початку речення стоїть звертання в рядку( розділові знаки пропущено)
А Ти зійди на гору брате і поглянь на схід: стали світлі наші хати і просторий світ.
Б Пісне чому як той птах не летиш?
В Ми зберегли тебе вкраїнська мово, щоб лютий ворог не поранив.
Г Добридень тату мій і далі неосяжні прийміть любов мою й тепло пісень моїх.
9.Скільки звертань у поданому тексті?
Михайле! Друже! Молода відрадо! Спасибі долі, що тебе зустрів. Творцем краси, людино, ти єси!
А  3             Б  4             В  5             Г  6
10. Речення з поширеним звертанням у рядку
А Доле! Дай день, щоб напитись сонця, ніч мені дай — на зірки надивитися.
Б Добридень, хато! Будь завжди багата на радість, і на статки, й на добро.
В Дай мені, моя матусе- хато, хоч краплинку сили криленят.
Г Боже, молюсь, аби простив, бо я не можу без гір, і птахів, і трави…
11. Кілька звертань є в реченні
А Мамочко, голубко, горлице в садочку, колискову пісню внуку заспівай.
Б Моє рідне село! Як же можна тебе не любити.
В Виший мені, мамо, хрестиком сорочку, дай мені у віно долю золоту.
Г Прийми мої вітання, Україно!
12.Звертання виражене прикметником, що перейшов у іменник, у рядку
 А Тут верба-забіяка наплакала сліз повен двір, тут на голову падає небо, зболіле й кошлате.
Б Пробудись, коханий, вже іде весна, заспівай, жаданий, хай піде луна…
В Україно, сторононька мила, твоя воля, як зоря, сія.
Г Журавлі, журавлики мої!Швидше повертайтеся додому.




Самостійна робота.  Вставні слова
1.Вставного слова нема  в реченні
А Навіть весна посміхнулася зорям.
Б  Отже травень завітав до нас у гості.
В  Ми безумовно раді зустрічі із теплою весною.
Г  Будь ласка заспівай нам пісеньку веселу.
2.Вставні слова містить речення,що розташоване в рядку (розділові знаки пропущено)
А Що таке по-вашому життя? 
Б На щастя і любов я маю право.
В Щось насправді чудне відбулося.
Г Хтось на радість людям викопав криницю.
3. Слово здавалося є вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено)
А Усе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.
Б Багатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь – звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.
В Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.
Г Широкі промені вдарялись об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.
4. Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)
А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях.
Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися.
В Бали хризантем проводять як правило наприкінці листопада.
Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною.
5. Речення із вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку
А  Майже вас не розумію.
Б  Справді за дурною головою — ногам діло.
В  Навіть часом сліпну від краси.
Г  Він принаймні вибачився. (1 бал)
6.  Речення із вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку
А  Щось в душі немовби обірвалось.
Б  Зустріч принаймні відбулася.
В  Йому навіть докоряли.
Г  Мабуть над усе до загину треба віри людині в людину. 
7.Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок, ужито в реченні 
А Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.
Б Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.
В Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.
Г Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.
8 .Слово  може  є  вставним у реченні
          А   Може  доля  й  відгукнеться  у  темному гаю.
Б   Не все іще було, що може бути.
          В  Всяке трапитись може на довгім віку.             
Г  Ніхто не може світа пережити.
9.Немає вставного сло­ва в реченні (розділові знаки пропущені)
А  Сьогодні мабуть буде завірюха.   
Б  Без сумніву весна колись переможе зиму.
В  Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.       
Г  Погода на щастя видалася гарною.
10.  Речення із вставним словом (розділові знаки пропущено)є  в рядку
А Злива тривала майже годину.                 
Б  Сонце зайшло, проте  ще було видно.
В  Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий       
Г  Мабуть ніщо так не радує людський зір  як зримий результат роботи.
11.Оберіть приклад до кожної з груп вставних слів за значенням.
1 вказівка на джерело повідомлення
2 зв’язок з попередньою думкою
3 невпевненість, припущення
4 емоційне ставлення до змісту висловленого

А Весна, на диво, була рання.
Б Навпаки, у рухах спортсмена почувається впевненість.
В Тихі води, кажуть, найглибші.
Г Погодьтеся, вам зробили слушне зауваження.
Д Здається, сама ця тиша ночі повинна врівноважувати душу
12. Установіть відповідність між вставни­ми словами (сполученнями слів) та значен­нями, які вони виражають.
1  вибачте, будь ласка, дозвольте                                  А упевненість
2  безперечно, справді, зви­чайно                                   Б ставлення до ви­словлюваного
3  зрозумійте, уявіть собі, вірите                                   В увічливість
4  на щастя, на диво, дивна річ                                       Г активізація уваги
                                                                                   Д джерело повідомлення