ЗАВДАННЯ ДО 13 ТРАВНЯ
1. Опрацювати § 38 (підручник, с. 248-251).
2. Виконайте тестові завдання
ТЕСТ
ЗАВДАННЯ НА 21-24 КВІТНЯ
1. Опрацювати § 38 (підручник, с. 248-251).
2. Виконайте тестові завдання
ТЕСТ
ЗАВДАННЯ НА 21-24 КВІТНЯ
Завдання потрібно виконати до 24 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових
завдань.
1. Опрацювати § 37 (підручник, с. 245-247).
2. Опрацюйте
матеріал відео уроку
3. Виконайте тестові
завдання
__________________________________________
ЗАВДАННЯ НА 13-17 КВІТНЯ
Завдання потрібно виконати до 17 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових
завдань.
1.
Опрацювати
§ 36 (підручник, с. 238-245).
2.
Опрацюйте
матеріал відео уроку
3.
Виконайте тестові завдання
__________________________________________________
Завдання потрібно виконати до 10 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових завдань.
⸹34-35 (опрацювати)
Відокремлені члени речення (тренажер з правопису)
Виконати завдання 1
_____________________________________________________________________
Завдання потрібно виконати до 03 квітня 2020 року та скинути вчителю на вайбер.
⸹ 33-32 (опрацювати), вправи 353, 355, 356, 358, 364, 367, 383, 385, 386, 389.
Самостійна робота. Звертання
1. Звертання є в реченні
А Я люблю
тебе зимонько!
Б Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В
Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
Г Мороз
розмалював вікна химерними візерунками.
2. Правильно
утворено форму кличного відмінка в рядку, ОКРІМ
А Україно, хлопче, козаче
Б Галю, Маріє, пані Тетяно
В
Людмило, зима, поле
Г Насте, Катре, донечко
3. Звертання
бувають
А прості і складені
Б узгоджені й неузгоджені
В прямі й непрямі
Г поширені й непоширені
4. Укажіть
речення із звертанням
(розділові знаки пропущено)
А Так ніхто не кохав!
Б Летять мої лелеки чорнобриві навстріч твоїм
русявим журавлям.
В О
люди люди свою
душу не замикайте
на замки!
Г Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув
до нас.
5.Поширене
звертання є в реченні
А Моя Вітчизно дорога, яка в тобі горить снага!
Б Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!
В Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людську тугу ти піснями.
Г Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно.
Б Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!
В Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людську тугу ти піснями.
Г Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно.
6.
Речення з поширеним звертанням є в рядку
А До тебе, Україно,
струна моя перша озветься.
Б Пригадайте, мамо, те
прощання край воріт, де сяяла роса.
В Микито, знов мою
пораду ти забув і судиш про князів.
Г До тебе, мій дорогий
юний друже, приходять усе нові та нові книжки, які відкривають безмежні обрії
знань.
7.
Ускладнене риторичним звертанням речення
А Батьку, батьку,
ніколи не забуду тебе.
Б Славу твою, Києве,
несли у віках стародавні й вічні кобзарі, світлі посланці народної правди й
мудрості.
В І все ж не оминайте,
люди, осінньої журливої краси падолисту.
Г Шановні
восьмикласники! Уважно поставтеся до узагальнення знань з вивченого розділу.
8. На початку речення стоїть
звертання в рядку( розділові знаки пропущено)
А
Ти зійди на гору брате і поглянь на схід: стали світлі наші хати і просторий
світ.
Б Пісне чому як той птах не
летиш?
В
Ми зберегли тебе вкраїнська мово, щоб лютий ворог не поранив.
Г
Добридень тату мій і далі неосяжні прийміть любов мою й тепло пісень моїх.
9.Скільки звертань у поданому тексті?
Михайле! Друже! Молода відрадо!
Спасибі долі, що тебе зустрів. Творцем краси, людино, ти єси!
А 3 Б
4 В 5 Г 6
10.
Речення з поширеним звертанням у рядку
А
Доле!
Дай день, щоб напитись сонця, ніч мені дай — на зірки надивитися.
Б
Добридень, хато! Будь завжди багата на радість, і на статки, й на добро.
В
Дай
мені, моя матусе- хато, хоч краплинку сили криленят.
Г
Боже,
молюсь, аби простив, бо я не можу без гір, і птахів, і трави…
11. Кілька
звертань є в реченні
А
Мамочко, голубко, горлице в садочку, колискову пісню внуку заспівай.
Б Моє
рідне село! Як же можна тебе не любити.
В Виший
мені, мамо, хрестиком сорочку, дай мені у віно долю золоту.
Г Прийми
мої вітання, Україно!
12.Звертання
виражене прикметником, що перейшов у іменник, у рядку
А
Тут верба-забіяка наплакала сліз повен двір, тут на голову падає небо, зболіле
й кошлате.
Б
Пробудись, коханий, вже іде весна, заспівай, жаданий, хай піде луна…
В Україно,
сторононька мила, твоя воля, як зоря, сія.
Г Журавлі,
журавлики мої!Швидше повертайтеся додому.
Самостійна робота.
Вставні слова
1.Вставного
слова нема в реченні
А Навіть
весна посміхнулася зорям.
Б Отже травень завітав до нас у гості.
В Ми безумовно раді зустрічі із теплою весною.
Г Будь ласка заспівай нам пісеньку веселу.
2.Вставні слова
містить речення,що розташоване в рядку (розділові знаки пропущено)
А Що таке
по-вашому життя?
Б На
щастя і любов я маю право.
В
Щось
насправді чудне відбулося.
Г Хтось
на радість людям викопав криницю.
3. Слово здавалося є
вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено)
А Усе довколишнє здавалося їй перевитим
піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.
Б Багатьом здавалося що й увесь
півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь – звідусіль шугає вогонь,
тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.
В Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли
танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене
холодом, не скалічене морозом.
Г Широкі промені вдарялись об кам’яні плити, курилися золотим димом, від
чого здавалося що все тут пливе,
рухається, злітає в просторі.
4. Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)
А Я принаймні знаю
правила поведінки в громадських місцях.
Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не
здогадувалися.
В Бали хризантем проводять як
правило наприкінці листопада.
Г Інколи найщиріша правда здається такою
неправдоподібною.
5. Речення із
вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку
А Майже вас не розумію.
Б Справді за дурною головою — ногам діло.
В Навіть часом сліпну від краси.
Г Він принаймні вибачився. (1 бал)
6. Речення із вставним словом (розділові знаки
пропущено) розміщено в рядку
А Щось в душі немовби обірвалось.
Б Зустріч принаймні відбулася.
В Йому навіть докоряли.
Г Мабуть над усе до загину треба віри людині в
людину.
7.Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок, ужито в
реченні
А Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.
Б Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.
В Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.
Г Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.
8 .Слово може є
вставним у реченні
А
Може доля й
відгукнеться у темному гаю.
Б Не все іще було, що може бути.
В
Всяке трапитись може на довгім віку.
Г Ніхто не може
світа пережити.
9.Немає
вставного слова в реченні (розділові знаки пропущені)
А Сьогодні мабуть буде завірюха.
Б Без сумніву весна колись переможе зиму.
В Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.
Г
Погода на щастя видалася гарною.
10. Речення із вставним словом (розділові знаки
пропущено)є в рядку
А Злива тривала майже годину.
Б Сонце
зайшло, проте ще було видно.
В Для нас у ріднім
краї навіть дим солодкий та коханий
Г Мабуть ніщо так не
радує людський зір як зримий результат
роботи.
11.Оберіть
приклад до кожної з груп вставних слів за значенням.
1 вказівка на джерело повідомлення
2 зв’язок з попередньою думкою
3 невпевненість, припущення
4 емоційне ставлення до змісту висловленого
|
А Весна, на диво, була рання.
Б Навпаки, у рухах спортсмена почувається впевненість.
В Тихі води, кажуть, найглибші.
Г Погодьтеся, вам зробили слушне зауваження.
Д Здається, сама ця тиша ночі повинна врівноважувати
душу
|
12.
Установіть відповідність між вставними словами (сполученнями слів) та значеннями,
які вони виражають.
1 вибачте, будь ласка, дозвольте А упевненість
2 безперечно, справді, звичайно Б ставлення
до висловлюваного
3 зрозумійте, уявіть собі, вірите В увічливість
4 на щастя, на диво, дивна річ Г активізація
уваги
Д джерело
повідомлення