Українська література (9 Б)

ЗАВДАННЯ до 18 травНЯ
1.    Опрацюйте літературно-критичниц матеріал про історію написаня повісті, її джерела та композицію  (підручник, с. 307-312).
2.     Виконайте тестові завдання

ЗАВДАННЯ до 12 травНЯ
1.    Прочитайте та проаналізуйте статтю підручника «Марко Вовчок»
(підручник, с. 293-295).
2.     Прочитайте повість Марка Вовчка «Інститутка» (підручник с. 254-288) або прослухайте аудіокнигу за посиланням
      

3.    Виконайте тестові завдання




ЗАВДАННЯ НА 21-24 КВІТНЯ
1.    Опрацюйте матеріал про історію написаня роману, його джерела та композицію (підручник, с. 288-290).
2.     Виконайте тестові завдання



ЗАВДАННЯ НА 13-17 КВІТНЯ
1.    Прочитайте та проаналізуйте статтю підручника «Пантелеймон Куліш» (підручник, с. 250-253).
2.    Прочитайте роман Пантелеймона Куліша «Чорна рада» (підручник с. 254-288) або прослухайте аудіокнигу за посиланням
3.    Виконайте тестові завдання








_______________________________________________________
Завдання потрібно виконати до 10 квітня 2020 року.
Результати буде видно після виконання вами тестових завдань.
Опрацювати с. 203-248.
Виконати завдання 1
Виконати завдання 2









________________________________________________________________
Завдання потрібно виконати до 03 квітня 2020 року та скинути вчителю на вайбер.

Українська література 9-Б клас

Вивчити напам’ять:
1.    уривок з поеми «Сон(«У всякого своя доля…»)»
(від слів «Летим. Дивлюся, аж світає, Край неба палає,..» до слів «А мати пшеницю на панщині жне.»)
2.    уривок з поеми «Кавказ»
(від слів За горами гори, хмарою повиті..»
            до слів «За го́рами гори, хмарою повиті,
Засіяні горем, кровію политі.»)
3.    уривок з поеми-послання «І мертвим, і живим…»
(від слів «Схаменіться! будьте люди…»
 до слів «Немудрі одурять! …»)
4.    вірш «Доля» («Ти не лукавила зо мною…»).
Прочитати поеми:
1.     «Наймичка»
2.    «Катерина»


У РОБОЧИХ ЗОШИТАХ ЗАПИСАТИ.
Самостійна робота
Т. Шевченко. “Сон”, “Кавказ”, “І мертвим, і живим, і ненародженим”
1. Що стало причиною написання поезій “трьох літ”
          А знайомство з членами Кирило-Мефодіївського товариства
          Б світоглядний злам після побаченого в Україні
          В знайомство з українською літературою
          Г відвідини рідних
2. Не є характеристикою поеми “Сон”
          А шедевр світової політичної сатири
          Б твір започаткував новий жанр у світовій літературі
          В за жанром – драматична поема
          Г відтворює суть російського імперського режиму
3. Прийом сну дав можливість
          А вводити фантастичні елементи
          Б ніби згори описати події
          В у відносно невеликому творі зобразити широку панораму життя в тогочасній   
               Росії
          Г зобразити свободу й рабство водночас
4. Розставте картини поеми “Сон” у хронологічній послідовності
          А видіння над Невою                         Б прийом у царських палатах
          В самодержавний Петербург              Г покріпачена Україна
5. Який художній прийом допомагає читачеві побачити картину страждань України
          А зображення наруги над людиною
          Б контраст між природою і становище трудящих
          В зображення літнього ранку
          Г небайдужість поета до зображеного
6. Спотворення, перебільшення чи применшення зображуваного на основі контрастів – це
          А іронія                 Б сатира                В гротеск              Г карикатура
7. Поема “Кавказ” присвячена
          А В. Жуковському          Б К. Брюллову      В Якову де Бальмену          Г Григоровичу
8. Умовно твір поділено на
          А 3 частини           Б 4 частини           В 5 частин                      Г 6 частин
9. І. Франко, відзначаючи особливості поеми “Кавказ” ,назвав її
          А поемою-інвективою                        Б поемою-монологом
          В політичною поемою                        Г реквієм
10. Останній монолог поеми “Кавказ”-  це
          А звернення до Бога                 Б саркастична слава царю та його підданим
          В звернення ліричного героя до кавказьких гір
          Г реквієм за загиблим другом
11. Епіграф твору підкреслює
          А трагічну ситуацію в покріпаченій Україні
          Б зображує тогочасну еліту
          В викриває лицемірство панівної верхівки
          Г підсилює заклик до інтелігенції очолити народ
12. За поемою, батьки, які лили свою кров за Москву, Варшаву, передали дітям
          А свої кайдани, свою славу      Б варшавське сміття
          В всю мізерію                           Г доброго добра
13. Композиційно поема “Сон” поділена на
          А 2 частини                                        Б 3 частини
          В 4 частини                                        Г не поділена
14. Жанр твору “Сон”
          А сатирична поема                                       Б комедія
          В реалістична поема                          Г ліро-епічний твір
15. Ідея твору
          А зображення багатостраждальної України
          Б засудження самодержавства й кріпосництва, заклик до боротьби
          В змалювання справжньої суті російського тоталітарного імперського режиму
          Г уславлення вільнодумної, національно-свідомої особистості
16. Сатиричний малюнок загостреного викривального характеру і переносно-смішне наслідування оригіналу, пов’язане із зоровими образами , – це
          А іронія                                              Б сатира
          В сарказм                                           Г карикатура

17. Огнистою інвективою проти “темного царства” назвав поему
          А Г. Клочек                              Б І. Франко
          В Ю. Смолич                            Г М. Костомаров
18. У Шевченка образ Прометея – це
          А титан
          Б покровитель і захисник людей, який викрав вогонь і віддав людям
          В символ безсмертя, нескореності народу
          Г велетень, який служить людям
19. Які слова не є афоризмом
          А “Не вмирає душа наша, не вмирає воля”
          Б “Борітеся – поборете?”
          В “Встане правда! Встане воля”
          Г “Ви любите на братові шкуру, а не душу!”

20. “І чужому научайтесь. й свого не цурайтесь” – це рядки з твору
          А “Сон”                                    Б “Кавказ”
          В “І мертвим, і живим. і ненародженим”
          Г “До Основ’яненка”
21. Установіть відповідність між рядками творів та їх назвою
1  “Нема на світі України,
Немає другого Дніпро
2  “Борітеся – поборете, вам Бог помагає”
3  “Б’ють пороги, місяць сходить,
Як і перше сходив,
Нема Січі, пропав і той,
Хто всім верховодив”
4  “Це той перший, що розпинав нашу Україну, А вторая доконала вдову сиротину”
А “До Основ’яненка”
Б “Сон”
В “Тарасова ніч”
Г “І мертвим, і живим, і ненародженим”
Д “Кавказ”



22. Установіть відповідність між художніми засобами та їх прикладами
1  оксиморон
2  тавтологія
3  порівняння
4  персоніфікація

А “І в темній темниці…голодом замучив”
Б “Так із його, сердешного, кров, як воду, точить”
В “Тополі по волі… розмовляють з полем”
Г “А той нишком у куточку гострить ніж на брата”
Д “На той останній Страшний суд
 Мерці за правдою встають”